Najnowsze wpisy, strona 1


lip 12 2015 Segregatory do biura
Komentarze: 0

Pośród materiałów i akcesoriów biurowych z pewnością na ważnym miejscu plasuje się segregator biurowy. Co powinno cechować odpowiedni segregator ? Głównie zależy to od jego przeznaczenia, a więc od tego czy będziemy sięgać do niego codziennie, czy też ma on być przeznaczony wyłącznie do archiwizacji dokumentów. W przypadku drugim dobre segregatory muszą być po prostu tanie i pojemne. Często jest on w tej roli zastępowany pudłami archiwizacyjnymi lub dwoma tekturowymi okładkami związanymi tasiemką nazywanymi powszechnie fastykułami.W tym przypadku segregatorów używanych na bieżąco mamy do czynienia już z poważniejszymi rozwiązaniami biurowymi, które co prawda są niezbyt skomplikowane technologicznie, jednakże są stawiane przed nimi istotne wymagania co do ich ergonomii i estetyki. Uważa się, że dobre segregatory do biura powinny być zaopatrzone w mechanizm z dźwignią ułatwiającą wkładanie i łatwe wyjmowanie papierów, bez konieczności ręcznego rozginania zaczepów na które nakładamy dokumenty. Ponadto jeżeli konieczne jest częste użytkowanie, nie bez znaczenia jest jakość materiałów z których segregatory wyprodukowano, a więc odporność tektury lub tworzywa z którego jest wykonany i wytrzymałość okleiny na ścieranie i zabrudzenia. Niektóre z segregatorów posiadają metalowe okucia na brzegach, które z założenia mają zapobiegać niszczeniu się narożników przy częstym użytkowaniu ale bywa, że rysują meble i dlatego nie zawsze są pożądane przez niektórych użytkowników. Segregatory do biura w wielu firmach uważa się również za element wystroju i z tego powodu klienci wybierają chętnie kolorową okleinę. Różnorodne barwy przydatne są też do łatwego rozróżniania roczników czy też działów dokumentów. Korzystne jest także, jeżeli segregator posiada wymienną etykietę, która umożliwia kilkakrotne wykorzystanie np. w kolejnych latach.

cze 25 2015 Artykuły biurowe korzystne dla naszej firmy...
Komentarze: 0

Funkcjonowanie naszej działalności gospodarczej jeśli nie jest ona zaopatrzona w co najmniej bardzo podstawowe artykuły biurowe uznać można, że jej prowadzenie jest bardzo trudne lub zdecydowanie niemożliwe. Wokół nas wszędzie panosząca się biurokracja oraz warunki samego procesu gospodarczego wymuszają od osób prowadzących firmę szereg zachowań wymagających zastosowania takich właśnie  akcesoriów jak artykuły biurowe. W każdej firmie do podstawowych akcesoriów biurowych trzeba zaliczyć przybory do pisania takie jak oczywiście długopisy, wszelkie pióra i pisaki oraz elementarne przybory biurowe takie jak segregatory, spinacze, dziurkacze czy piórniki biurowe. Oprócz tego niezwykle przydatne są przedmioty z zakresu galanterii biurowej, w tym różne teczki, skoroszyty, kartony archiwizacyjne a także najzwyklejsze zszywki biurowe i spinacze oraz wiele innych drobnych artykułów ułatwiających pracę w naszym biurze. Bardzo istotne znaczenie ma oczywiście papier, który mogłoby się wydawać zostanie zastąpiony przez urządzenia elektroniczne, ale póki co papier ma się dobrze, bo sprzęt komputerowy jest najczęściej stosowany do produkowania całej masy bardziej lub mniej potrzebnych wydruków. Do najczęściej stosowanych papierów zalicza się papier kserograficzny i papier do drukarek komputerowych, do faksu a także papiery i kartony ozdobne, które przeważnie bywają używane do celów reprezentacyjnych i marketingowych. Jeżeli chodzi o adresowanie przesyłek firmowych bardzo przydatne są papiery samoprzylepne przygotowane w formie naklejek no i oczywiście koperty. Bardzo ważną formą papieru stosowanego w działalności gospodarcze są specjalne druki akcydensowe, które bywa że wymagane są na mocy prawa i mające zastosowanie w takich działach jak księgowość i rachunkowość, kadry, płace czy gospodarka materiałowa. Niektóre druki akcydensowe posiadają charakter ściśle specjalistyczny i są powiązane z określoną branżą przykładowo druki szkolne czy też bankowe. Artykuły biurowe oraz druki akcydensowe to bardzo szeroka dziedzina, z którą musi zmierzyć się każdy szef firmy.